تبلیغات
آپلود عکس
پنتاگون بزرگترین «بمب سنگر شکن» را آزمایش کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، به تازگی "نیروی هوایی آمریکا" آخرین تغییرات و اصلاحات روی "بمب سنگرشکن" معروف خود انجام داد تا شاید بتواند با این بمب غول‌پیکر چندصد میلیون دلاری "نیروگاه فردو" را هدف‌گیری کند.


تصويري از فردو

اما در شرايط بسيار بد اقتصادي آمريکا و درحالي که ميزان فقر و بيکاري هر روز در اين کشور افزايش مي‌يابد، چه دليلي دارد "پنتاگون" چنين پروژه گران قيمتي را اجرا کند که احتمال عملياتي شدن آن بسيار ضعيف است. نکته ديگري که در اين ميان به چشم مي‌خورد، اين است که گفته مي‌شود بمب 400 ميليون دلاري سنگرشکن آمريکا تنها ويژه "نيروگاه‌هاي هسته‌اي ايران" بويژه "تاسيسات فردو" ساخته شده است.

البته توانايي‌هاي دفاعي و مقاومتي ايران تا حدي افزايش يافته که فردو را به يک سايت غير قابل نفوذ تبديل کرده است. اينکه آمريکا چنين هزينه‌اي را صرف تنها ساختن يک بمب مي‌کند، نشان از قدرت بالاي دفاعي ايران و پيشرفت علمي کشور در زمينه‌هاي سازه‌هاي بسيار مقاوم است.



 
"باشگاه خبرنگاران" قصد دارد در اين گزارش به معرفي بمب سنگرشکن آمريکا و ارزيابي توانايي استقامت نيروگاه‌هاي هسته‌اي ايران بويژه نيروگاه فردو در برابر اين بمب 14 تني بپردازد.

بمب سنگرشکن چيست؟ "Bunker Buster"

 

بمب سنگرشکن ‏ نوعی بمب است که برای تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی همچون پناهگاه‌ها و سنگرهای زیرزمینی و همچنین تاسیسات بتونی مدفون شده در عمق سطح زمین استفاده می‌شود. "فیوز انفجاری" این بمب، طوری طراحی شده است که به هنگام برخورد با هدف، به لایه‌های گرانیت و فولاد محافظ اطراف تاسیسات اتمی نفوذ می‌کند.

از سنگرشکن‌ها به عنوان مادر بمب‌هاي جهان ياد مي‌شود، زيرا قابليت‌هاي منحصر به فردي دارند، به‌طوري که اين بمب‌ها با عبور از بتن‌ سخت و با نفوذ به داخل زمين مي‌توانند تاسيسات و ساختمان‌هاي زير زميني را نابود کند.
 

 



:: موضوعات مرتبط: سنگرشکن , ,
:: برچسب‌ها: ایا فردو میتواند در مقابل بمب سنگر شکن پنتاگون دوام بیاورد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 7 آذر 1394

صفحه قبل 1 صفحه بعد